Jak si zařídit balicí pracoviště pro váš e-shop?

Jak by mělo vypadat pracoviště na balení e-shopových zásilek? Skladovou logistiku provozujeme přes 10 let a dovolíme si tvrdit, že odpověď na tuto otázku známe. Nechte se námi inspirovat a správně si připravte místo, kam se dostanou zkompletované objednávky a odkud hotové balíčky odcházejí čekat na dopravce.

Vše po ruce a na svém místě

Francouzští kuchaři pro to mají svůj termín “mise en place”, který označuje takové uspořádání pracovní plochy, kde kuchař může produktivně pracovat a zároveň se maximálně soustředit na techniku vaření. Děláme to stejně. Nechceme při balení zásilky něco hledat a ztrácet čas nebo něco zapomenout a dělat zbytečné chyby. Základem je velký pracovní stůl, alespoň 2 metry široký. Co na něj patří?

Počítač napojený na skladový systém

Logistika se bez informačních technologií už neobejde. V rohu stolu tak máme počítač s dotykovou obrazovkou a v záloze i klávesnici s myší. Na obrazovce běží náš skladový systém E-logist, který nabízí souhrnné údaje, jaké objednávky je potřeba vyřídit, ale hlavně ukazuje konkrétní informace o zásilce. Přímo na pracovní místo je také namířena kamera, která zaznamenává průběh balení. Můžeme tak zpatně kontrolovat správnost zabalených objednávek při případných reklamacích.

Čtečka, váha, tiskárna na štítky

Při zpracování objednávek se neobejdeme bez tiskárny štítků a čtečky čárových kódu. Čtečkou načítáme jednotlivé položky objednávky při balení a máme tak další kontrolu, že do zásilky šlo to správné zboží. Další věcí, která nemůže chybět na balicím pultu je váha, přepravce potřebuje vědět přesnou hmotnost balíku. Celková hmotnost se také využívá pro kontrolu, že je zásilka kompletní. Nakonec přes systém vytiskneme štítek, který patří na balení – specifický podle dopravce, který bude konkrétní zásilku distribuovat. Zásilka je tak správně označena a lehce dohledatelná. 

Čtečka, váha, tiskárna na štítky Shipmall

Balení 

Zboží je před odesláním třeba řádně zabalit. Po ruce tak máme připraveny kartonové krabice, obálky, lepicí pásky a výplně (bublinkové fólie, kartofix, vzduchové polštářky a vlnitou lepenku). Nepotřebujeme mít na každou věc jiný druh krabice. Máme sadu krabic nebo jiných balení, aby naši pracovníci nemuseli dlouho váhat a hledat tu optimální velikost. Po zabalení dáme zásilku do jednoho z přepravních košů, abychom měli vše správně roztříděno a připraveno pro jednotlivé dopravce. V našem skladu dodržujeme pro každý e-shop unikátní předpis pro balení zásilek. Pracovníkovi zobrazujeme pokyny k zabalení konkrétní zásilky na obrazovce vždy po načtení čárového kódu zásilky. Může jít o speciální obalový materiál s logem, ale také specifické balení s ohledem na typ výrobku (dárkové balení, ochranné balení apod.).

Pracovní podmínky

Nejen správné uspořádání věcí na stole je potřeba k efektivnější přípravě zásilek. Myslete také na dostatečné osvětlení pracoviště. Právě ve větších skladech není vždy jednoduché zajistit pro pracovní stůl vhodné osvětlení. Dáváme si také pozor na dostatečnou sílu Wi-Fi signálu, který potřebují čtečky a někdy i samotné počítače. Důležité je také zajistit dostatek zásuvek, abychom nepracovali ve změti prodlužovaček a měli místo, kde se mohou v klidu nabíjet přenosná zařízení.  

Dostatečný počet pracovišť

Nebalte zásilky pouze na jednom místě. Je dobré připravit si a vybavit dostatek pracovišť pro kompletaci a balení pro případ sezónních špiček. Když narychlo seženete posily do skladu, musíte jim zajistit vyhovující pracoviště, jinak si budou spíš překážet. A mějte také v zásobě náhradní technická zařízení, která se mohou porouchat. Opravy řešte až po sezóně.

Pokud byste starosti s logistikou chtěli přenechat někomu jinému, ozvěte se nám. Rádi vám s logistikou vašeho e-shopu pomůžeme.